2012-11-10

Oj....

När man får bekymmersamma "hallå" från AB och mail från Darling E så vet man att man inte uppdaterat tillräckligt mycket...

Här är i alla fall allt bara bra! Syster Maud ringde häromdagen (torsdags) och talade om att min operation blir av den 27/11, och före det skall jag in på undersökningar den 19-20/11.

För att inte operationen skall bli ännu mer försenad så blir det en annan läkare än min ordinarie som opererar, men i och med att jag bara träffat min ordinarie läkare i cirkus 15 minuter totalt så har jag inga synpunkter på det; utan jag förutsätter att Landstinget har anställt bra läkare...


8 kommentarer:

Jerry sa...

Då ska jag tänka extra på dig den 27/11! Den saken är klar!

ab sa...

Finemang, då ska jag boka in den 27 för tumhållande! Jag kan ju hålla lite så där då och då 19-20 för att underlätta undersökningarna också.

För övrigt är det skräp att du inte fått tala med en läkare mer än en kvart! Vid en sådan sjukdom har man ju tusen frågor och behöver höra många uppmuntrande ord. Nu är du visserligen researchexpert, men det kan ju inte sjukvården veta.

Elisabet. sa...

Ja, och han är dessutom den i särklass lugnaste människa jag vet!
Vi telefonpratade om oro i mobilen. Ja, inte mobil-oro, utan så där allmänt. Själv skulle jag nog vara vettlöst orolig om jag hade fått cancer.
Inte Rexxie.
Säger han.
Det låter som om han ler när han säger det.
Och som om han menar det.

Cecilia N sa...

Då förutsätter jag också att de bara har kompetenta läkare och kringpersonal.

Heja dig!

Rexxie sa...

Ärligt så är jag inte det minsta orolig!

Finns inte det minsta jag kan göra mer än att "åka med" och ta dagen som den kommer; det som händer händer och det är inte mer med det!

(och om jag blir orolig någon minut då och då så handlar det inte så mycket om cancer (eller att dö), utan snarare om att t.ex få en stroke under operationen och bli en "grönsak"... men det går över lika snabbt igen!)

ab sa...

Jaha, bara några dagar kvar... jag gymnastiserar tummarna inför stora tumhållningen samt "tummen upp"!

Kim M sa...

Lycka till nu.

Anonym sa...

Jag håller alla tummar!
Kram
// Tatiana