2016-11-29

Länge sedan sist...

...men det händer inte så mycket (och det är väl kanske tur).

Var i alla fall på uppföljningsröntgen den 15:e november, och idag råkade jag se att en granskare gått igenom mina bilder och skickat svar. Lite lustigt är det att de lägger in svaret från granskande läkaren i min journal på nätet innan jag fått svar från min behandlande läkare.

Här är i alla fall svaret bit för bit:

Thorax:
Inget metastassuspekt framkommer i lungorna. Enstaka subpleurala förtätningar och atelektatiska stråk. Ingen pleuravätska, ingen perikardutgjutning. Inga förstorade lymfkörtlar i mediastinum eller axiller.

Mina kommentarer: Nähä, det var ju bra! Några enstaka förtätningar får man nog räkna med efter ett liv som storrökare, men ingen vätska i hjärtsäcken (perikardutgjutning) eller vätska i lungsäcken (pleuravätska) och inga förstorade lymfkörtlar.

Buk:
Några minimala hypodensiteter i levern där någon ses redan 2014, tolkas som små cystor. Gallsten, ingen gallvägsdilatation. Pancreas, mjälte, höger binjure och vänster njure utan aktuella förändringar, små njurcystor noteras, ingen hydronefros. Höger njure och vänster binjure är avlägsnade. Inga förstorade lymfkörtlar. 

Flera fettinnehållande bukväggsdefekter epigastriellt som tidigare

Jaså, hypodensiteter i levern redan 2014 som ingen har sagt något om? Nåja, de är ju minimala och troligtvis små cystor, så det kan jag väl överse med.

Jaså, jag har gallsten? Rackarns, inget mer bacon, ägg, äpplen, päron och grön paprika alltså! Nåja, det ordnar sig nog också.

"Utan aktuella förändringar"? Innebär det att jag har inaktuella förändringar?

Jaja, bukväggsdefekterna och fettinnehållet är jag väl medveten om!

Skelett:
Inget metastassuspekt
.

Sammanfattning:
Inget metastassuspekt framkommer


 Nämen, vad bra! Då kör vi på ett tag till!



6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och det kan jag säga; att då blir man glad!! Hurra! Hurra! Och stor kram!

Anonym sa...

härligt
PV

Bert Bodin sa...

Man får väl säga GRATTIS!

Och sen får man väl också undra: Står Rexxie i almanackan?

Elisabet. sa...

Bert Bodin: jodå, i min! ,-)

Rexxie sa...

Enligt http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/visa/Rex så har Rex namnsdag den 11:e mars (som dessutom råkar vara dagen före min födelsedag)

Monet sa...

Felicitations!🌹🌿🌹 önskar Monet