2012-10-14

14:e oktober

På grund av tekniska problem så fick jag inte se hela Donizetti (Kärleksdrycken). Efter pausen tappade bion länken till livesändningen från Metropolitan, och alla i publiken fick traska hem igen...

Nu är de viktigaste personerna i släkten informerade om min situation, vilket känns bra. Det är alltid lite trixigt om man inte skall berätta det för någon, och då får man alltid problem med vad man kan säga till vem och hur...

I morgon skall jag bråka med försäkringskassan igen. Nu har jag skickat i princip samma fråga två gånger med två olika svar. Enligt det senaste svaret kommer jag inte att kunna få sjukpenning trots att min arbetsgivare betalar in fulla sociala avgifter för mig...

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Anders!!! Vad är det som händer!
Och ingenting har du sagt!

Av en ren slump ser jag att du har en bloggadress i en kommentar hos AB ..., och klickar mig hit.

Blir alldeles förstummad.

Cecilia N sa...

Och jag hamnade här pga Elisabets inlägg.

Jag har några tummar över att hålla med.

Må det vara något som är väldigt kompakt/ospretigt.

Monet sa...

För mig som också "känner dig" via vännens Femtiotalsblogg känns det väldigt tråkigt att läsa om vad som hänt dig. I synnerhet som jag själv under flera veckor varit tvungen att gå igenom ett stort antal undersökningar och Provtagningar som du beskriver.

Jag har inte fått några cancerbesked men varit förberedd. Så jag förstår hur det varit för dig. Jag ser at du inte haft många kommentarer hittills. Jag kommer att titta in här för att se hur det går för dig. Och om det kan vara till någon tröst har jag en vän som med precis samma diagnos och behandling idag lever ett mycket bra liv!

Nu får du tänka att allt det här går bra och att livet som pensionär inte är att förakta! Intygar en nybliven sådan!

Elisabet. sa...

Och finurligt av dig att skriva ned i efterhand och sedan lägga ut det!

Så saklig du är ,-)

Anders sa...

Cecilia + Monet: Tackar!

Darling E: Jag märkte själv att jag började tappa lite "tidsperspektiv", och det blev helt enkelt lite "när var det nu som det där hände" och då tyckte jag att en blogg var ett bra alternativ!

Elisabet. sa...

Och det var ju tur att du tänkte till, Darling Rexxie ,-)