2012-10-28

Slutade röka för drygt en vecka sedan, och det har gått förvånansvärt bra; antagligen för att mina små vänner nikotintuggummina hjälper till att plana ut problemen när min hjärna börjar stänga av. Något som däremot inte funkar alls är Nicotinells sugtabletter; de löser upp sig alldeles för fort och ger mig halsbränna.

Var hem till en vän i fredags och åt middag och drack vin, och lånade två cigg av henne, men jag kan ärligt säga att det varken var särskilt gott eller att jag kände något större sug efter fler... (och numera kan jag till och med gå förbi askkopparna utanför affärer utan att snegla om det finns några härliga fimpar (även om jag aldrig skulle plocka upp en; något slags självkontroll har jag faktiskt...)).

Var och köpte en blodtrycksmätare idag, och jag ligger på ungefär 125/75 vilket väl är tämligen bra. Såg hos wikipedia att folk med njursvikt skall ha lägre blodtryck, men jag vet inte riktigt om jag räknas till den kategorin?! Det gör jag väl egentligen inte, den ena fungerar inte alls och den andra fungerar bra... (hoppas jag i alla fall).

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Apropå blodtrycksmätare, så kom pv hem med en sprillans ny sådan och den var ju bra, men då visade det sig hur dåligt pv hör .., för det där pipet som kommer innan man får veta resultatet, det hör han inte alls!
Och inte fågelkvitter och inte telefonsignalen.

Nu blir det väl hörapparat ,-)
Men blodtrycket är bra.

Och heja dig, Anders, som fixar detta med rökningen!

Anders sa...

Men... hur funkar eran blodtrycksmätare då? Min piper inte (eller så hör jag det inte), men man känner ju när den börjar släppa ut luften och då kan man ju titta på displayen?!

Elisabet. sa...

Anders: den pep .., jag hörde det alldeles tydligt, men får väl kolla upp ikväll hur den fungerar. Ja, det vet jag väl ungefär .., man sätter fast den runt handleden och trycker på nån knapp.

Monet sa...

Det går inte att kommentera hos dig. Man är och förblir en robot. Tråkigt. Men du kanske vill ha det så? Att bara vissa får säga något?

OneLessKidney sa...

Men Monet:

Om du nu inte kan kommentera hos mig: hur fick du in kommentaren om att du är en robot???

Jag har plockat bort verifieringen just för att du skall kunna kommentera!

Monet sa...

Anders,
Jag fattar inte heller hur det här fungerar. Men jag har kommenterat hos dig idag också och får 17 olika förslag att bevisa att jag inte är en robot som inte funkar och idag kom bevisligen inte min kommentar fram.

Kanske i morgon? Kanske vill man inte ha kommentarer från Frankrike:-)?

Rexxie sa...

Mysko! Jag har plockat bort allt som går att plocka bort! Äsch, om det inte går kan du ju alltid skicka ett litet uppmuntrande mail på anders@rexxmaster.se

:-)