2012-12-01

2012-11-27 em/kväll/natt....

18:35 stod klockan på när jag "vaknade". Jag inbillar mig att jag varit vaken tidigare, för 18:35 hade jag en spray-flaska med vatten i höger hand och eftersom jag redan visste att det var en sprayflaska måste någon ha gett mig information om det.

I alla fall blev det lite "måndag hela veckan", för 18:35 upprepades om och om igen, och sedan efter kanske 10 st 18:35-uppvaknanden blev klockan 18:37 (eller nåt sånt), och så samma procedur over and over again.

Från början var allt lite på "distans" och dessutom uppblandat med rena drömsekvenser som helt enkelt inte kan vara sanna (som t.ex att jag hjälpte till fysiskt med att ställa in operationsborden inne i operationssalen) och i och med det var jag inte riktigt helt säker på vad som var reellt och vad som bara var inbillning.

Som jag upplevde det så sov jag inte några längre stunder förrän framåt morgonkanten på onsdagen, och därmed var jag tämligen slut när jag kördes upp på avdelningen igen vid 9-tiden på onsdag.

Dock: inget obehag eller illamående, och jag kan inte påminna mig att jag hade ont mer än pga felaktig liggställning.

1 kommentar:

Monica sa...

Kanske det inte var en dröm om iordningställande av operationssalen, det är ju personalbrist, nej skämt åsido så skönt att höra du överlevde operationen och hoppas det går riktigt bra med allt efteråt, att smärtorna avtar och att du mår bättre snart. Och att du får bra omvårdnad.