2012-12-01

2012-11-27 förmiddag

06:00
Väckning. Fick lite medicin att inta (två alvedon + något lätt lugnande inför epiduralen). Duschade igen med antisvampmedel, fick nya rena kallingar + tröja att ha på mig + strumpor som man inte fick gå på golvet med.

Gick och lade mig igen efter duschen och en kopp svart kaffe.

07:30
Blev nerkörd till operation där två trevliga sjuksköterskor satte infarterna som urologens sjuksköterska misslyckades med (men det är egentligen inte en rättvis jämförelse; de satte direkt i armarna och inte i ovansidan på handen).

07:45
Narkosläkaren kom och hälsade och förklarade hur det hela skulle gå till, och epiduralen var väl satt på kanske 5 minuter och det obehagligaste var när han tvättade ryggen med sprit; i övrigt kan jag inte påstå att jag ens kände när han bedövade inför själva kateterinförandet i ryggen.

Strax före 8 rullade vi in i operationssalen, eller rättare sagt: vi rullade nog in i något förrum och sedan minns jag inget mer...

Inga kommentarer: