2012-12-01

2012-11-30

Sov lite oroligt eftersom jag uppfattat kvällssköterskan som att nattpersonalen skulle komma in och stänga av EDA, så varje gång jag vaknade kollade jag om den var igång. När sedan morgonpersonalen kom så visade det sig att jag missförstått det hela och sedan stängde morgonpersonalen av den... :-) (man kanske inte skall lägga sig i så mycket...)

Frukost med fast föda, dvs havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk, en ostfralla och kaffe! Härligt, härligt!

På förmiddagen kom personalen in och plockade bort katetern, vilket var lite korkat i och med att jag fortfarande satt fast i EDA-slangen i ryggen. Kändes förvånansvärt lite när de plockade bort katetern; hade trott/inbillat mig att det skulle kännas mer som efter ureteroskopin men det gjorde det inte.

Strax före lunch blev jag av med EDA'n, och visst känns det mer men det är egentligen inte så farligt.

På em kom avdelningsläkaren in och talade om att de tänker skriva ut mig på lördag och det kändes väl sådär.

Pratade med Darling E på kvällskvisten innan På spåret och hon ville naturligtvis se hur långt jag är "uppsprättad", så jag tog lite bilder och skickade över. Om ni vill så kan ni klicka här eller här. (egentligen är det bäst att kolla på bilderna "tvärtom", ger lite mer relativitet i och med att naturliga utgångspunkter som naveln är med på den andra bilden).

OBS: Ni får själva stå ut med "blekfet" och "medelålders"....

Mediciner: Fragmin, maxdos Alvedon, Oxycontin.

1 kommentar:

ab sa...

Nu har jag läst alltihop, och idag är du hemma! Skönt att det är över.

Bilderna: Arrgh... men de skar egentligen inte upp så mycket som jag hade trott. Måste vara skickliga kirurger.

Och du är full av knark, ser jag! Precis som Dr House. Tyckte de pratade om Vicodin och Oxycontin hela tiden. ;)

Krya på dig snabbt, Anders, det här var en pärs. Kram på dig.